Δημοσιεύσεις

Νευρική Βουλιμία : Μια σύγχρονη διατροφική διαταραχή Η νευρική βουλιμία είναι σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες η πιο συνηθισμένη διατροφική διαταραχή που εμφανίζεται κυρίως σε νεαρές γυναίκες. Χαρακτηριστικά της είναι:  Η κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας τροφής, συνήθως κρυφά, σε σύντομο χρονικό διάστημα που συνδυάζεται με αδυναμία ελέγχου της κατάστασης. Τα υπερφαγικά επεισόδια εμφανίζονται συχνά : τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα για 3 μήνες. Τα τρόφιμα που καταναλώνονται συνήθως είναι πλούσια σε ζάχαρη και γενικότερα υδατάνθρακες, π.χ. μακαρόνια, γλυκά, μπισκότα, πατατάκια, ψωμί με βούτυρο, σοκολάτες, παγωτά. Τα άτομα αυτά τρώνε συνήθως πολύ και με ορμή μέχρι να νιώσουν ότι δεν αντέχουν άλλο.

Πλήρες άρθρο

 

Bρισκόμαστε σχεδόν στην αρχή του καλοκαιριού και με την αύξηση της θερμοκρασίας το καρπούζι αποτελεί την ιδανική πρόταση δροσιάς. Είτε μόνο του, είτε συνοδευόμενο από λευκό τυρί αποτελεί ένα χορταστικό σνακ, αλλά και ένα ελαφρύ βραδινό. Είναι το αγαπημένο φρούτο όλων των ηλικιών από τον πιο μικρό έως τον πιο μεγάλο, αλλά και της παρέας αφού συνήθως το καταναλώνουμε μαζεμένοι όλοι σαν οικογένεια. Με καταγωγή από τη νότιο Αφρική, είναι γνωστό από την αρχαιότητα (2500 π.χ.), ιδιαίτερα στην Αίγυπτο όχι μόνο σαν φρούτο αλλά και σαν εναλλακτική πηγή νερού, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε αυτό (πάνω από 90%). Η

Πλήρες άρθρο

 

Μήπως έτυχε να βρεθήκατε ποτέ παρόντες σε κάποια συζήτηση που αφορούν τα παγωτά; Μήπως επικρατούσε και η άποψη ότι το παγωτό λόγω του θερμιδικού του φορτίου δεν πρέπει να καταναλώνεται ή απαγορεύεται; Και όμως το παγωτό εκτός από αρκετές θερμίδες έχει και θρεπτική αξία. Μάλιστα λόγω των συστατικών του μπορεί να θεωρηθεί ότι το συγκεκριμένο γλύκισμα αποτελεί πηγή λήψης πολλών θρεπτικών συστατικών. Περιέχει σε ισόρροπη σχέση πρωτεΐνες υψηλής βιολογική αξίας κατά 95%, περιέχει λίπη(0-15γρ/100γρ τροφίμου),ακόμα υδατάνθρακες (20-25γρ/100γρ), νάτριο , κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο, και βιταμίνες Α και Β1, Β2, Β12. Αντιθέτως, υστερεί σε σίδηρο, βιταμίνη C και βιταμίνη D. Με

Πλήρες άρθρο

 

Αρκετοί από εσάς μετά τις διακοπές επιστρέφετε με λίγα κιλά παραπάνω και νιώθετε ότι η εμφάνισή σας δεν ταιριάζει σ’ αυτό που θα θέλατε για τον εαυτό σας. Η καλύτερη μέθοδος για να επανέλθει κανείς στα φυσιολογικά επίπεδα του σωματικού του βάρους είναι ο σωστός συνδυασμός της διατροφής με τη γυμναστική. Αν η σωστή διατροφή δεν συνδυαστεί με την επίσης σωστή γυμναστική, άδικα θα ξοδεύονται ατελείωτες ώρες στο χώρο του γυμναστηρίου, βλέποντας τα «παχάκια» να μην υποχωρούν και τα «ψωμάκια» να παραμένουν στάσιμα. Ο σωστός τρόπος άσκησης υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο γυμναστή σας, δικό μας μέλημα είναι η γνωστοποίηση της

Πλήρες άρθρο

 

Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε τα οφέλη μιας υγιεινής και πλούσιας σε θρεπτικά συστατικά διατροφής. Ιδιαίτερες καταστάσεις όπως αυτή της εγκυμοσύνης για μία γυναίκα προϋποθέτει τη σωστή διατροφή, ώστε να παρέχεται επαρκής ενέργεια, αλλά και ποικιλία θρεπτικών συστατικών για την ίδια και τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου. Επιπλέον η υγιεινή διατροφή βοηθά τη μητέρα να δημιουργήσει αποθέματα θρεπτικών ουσιών που απαιτούνται και για την περίοδο του θηλασμού. Σύμφωνα με επίσημες συστάσεις για την αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στην Ελλάδα, για τις γυναίκες με υγιές βάρος (ΔΜΣ=18-24,9) προ εγκυμοσύνης, μια μέση αύξηση του βάρους κατά 9-12

Πλήρες άρθρο

 

Tα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά ακούμε τους όρους νευρική βουλιμία , νευρική ανορεξία κυρίως από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ή ακόμα και από γνωστά μας άτομα που τυχαίνει να αντιμετωπίζουν κάτι τέτοιο. Περισσότερες από 7 στις 10 διαταραχές κλινικής σημασίας δεν ανταποκρίνονται στα ακριβή διαγνωστικά κριτήρια της νευρικής ανορεξίας και νευρικής βουλιμίας. Υπάρχουν πολλά άτομα που κάνουν υπερφαγικά επεισόδια, δηλαδή τρώνε σημαντικά μεγάλες ποσότητες φαγητού σε σύντομο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν επίσης πολλά άτομα που δεν τρώνε αντικειμενικά πολύ, αλλά νιώθουν εκτός ελέγχου όσον αφορά την διατροφική τους συμπεριφορά για παράδειγμα να τσιμπολογούν όλη την ώρα μικρά σνακ. Επιπλέον

Πλήρες άρθρο

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΙΜΑΚΤΗΡΙΟΣ; Είναι η περίοδος μετάβασης από την αναπαραγωγική ηλικία στην εμμηνόπαυση. Η διάρκειά της κυμαίνεται από 1-2 χρόνια έως και 5-6. Συνήθως συμβαίνει στην ηλικία των 50, αλλά και σε μικρότερες ηλικίες, όπως αυτή των 40 ετών (ποσοστό γυναικών της τάξης του 1-2%). Γενικά, η εμμηνόπαυση ξεκινάει νωρίτερα σε όσες γυναίκες καπνίζουν και σε όσες έχουν εκτεθεί σε τοξικούς παράγοντες και ακτινοβολία. Όσον αφορά τις παχύσαρκες γυναίκες, που έχει γίνει πολύς λόγος ότι μπαίνουν νωρίτερα στην εμμηνόπαυση, η αλήθεια είναι ότι επειδή έχουν πιο πολλά οιστρογόνα, λόγω λίπους-, έχουν ίσως πιο παρατεταμένη κλιμακτήριο. Χαρακτηρίζεται αυτή η χρονική

Πλήρες άρθρο

 

Bρισκόμαστε μόλις λίγες μέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα της εορταστικής περιόδου του Πάσχα. Άλλοι από εμάς βιώνουν τη Μεγάλη Εβδομάδα με δέος μέσα από τους ύμνους των θείων λειτουργιών τηρώντας πιστά την πατροπαράδοτη νηστεία που ορίζει η θρησκεία. Ορισμένοι απλώς αναμένουν με χαρά το Μ. Σάββατο & την Κυριακή του Πάσχα για να περάσουν με τους αγαπημένους τους ανθρώπους όμορφες στιγμές. Συνήθως οι συγκεκριμένες όμορφες στιγμές συνοδεύονται από το πατροπαράδοτο τραπέζι με τις λιχουδιές όπως το αρνί ή το κατσίκι, το κοκορέτσι ή τη γαρδούμπα, τη μαγειρίτσα και τα κόκκινα αυγά, τα πασχαλινά κουλουράκια και το τσουρέκι και βεβαίως αρκετό

Πλήρες άρθρο

 

H νέα σχολική χρονιά άρχισε και όλοι οι μαθητές άφησαν πίσω τους την ξεγνοιασιά των καλοκαιρινών μηνών, αλλά και τις δραστηριότητές τους στην παραλία με σκοπό να παρακολουθήσουν τα χειμερινά μαθήματά τους. Η καθημερινότητά τους από εδώ και στο εξής περιορίζεται στις 5-7 σχολικές ώρες, στη μελέτη στο σπίτι και στα τυχόν φροντιστηριακά μαθήματα. Ορισμένοι από αυτούς καταφέρνουν μέσα στο πρόγραμμά τους να εντάξουν και άλλες δραστηριότητες όπως αθλήματα, χορό και ίσως λίγες ώρες γυμναστικής σε διάφορα οργανωμένα γυμναστήρια. Η διατροφή των μαθητών τη συγκεκριμένη περίοδο αλλάζει αρκετά λόγω μετάβασης από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο (περιορισμός των φρούτων και της κατανάλωσης

Πλήρες άρθρο

 

Ποιο είναι το κύριο πλεονέκτημα της νηστείας; Το μεγάλο διατροφικό πλεονέκτημα της νηστείας είναι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών. Έτσι, ενώ η μέση κατανάλωση φυτικών ινών στις αναπτυγμένες χώρες είναι 12-18 γραμ./ μέρα με RDA (μέση ημερήσια διαιτητική πρόσληψη) 30γραμ. τη μέρα παρατηρήθηκε ότι λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φρούτων λαχανικών και οσπρίων φτάνει τα 30-42 γραμ τη μέρα. Είναι γνωστό πως οι φυτικές ίνες μειώνουν τα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης στο αίμα, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και προφυλάσσουν από ορισμένες μορφές καρκίνου. Επίσης, με την αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, ακατέργαστων δημητριακών και λαδιού (κυρίως ελαιολάδου) θωρακίζουμε τον οργανισμό μας

Πλήρες άρθρο

1

2